Startsida                     Noter                     Om Oss                     Länkar                     In English

Veni sancte Spiritus

Vi ger ut och säljer noter. Se Noter för närmare information.

Noterna till utgivna verk kan köpas via mail till:

Arioso, Larsson:

Håkan Larssons tonspråk är introvert, begrundande, expressivt. ”I min personliga harmonik har jag funnit mitt modersmål och min boning” har han en gång yttrat. När klarinettisten Kjell-Inge Stevenson (efter att ha medverkat i uruppförandet av Larssons 2:a symfoni med Sveriges Radios Symfoniorkester 2002) inspirerade Larsson att skriva ett verk för honom blev resultatet sviten ”Bärare av det gyllene slottet” för klarinett/bassetthorn och orgel. Musikaliska Konstföreningen publicerar här mellansatsen ”Arioso”, som framförts separat vid flera tillfällen.

Denna sats, för bassetthorn och orgel, torde väl vara det första (?) originalstycket för denna klangkombination. Bassetthornets uttrycksfullhet, omfång och sonoritet bildar en välljudande syntes med orgelklangen.

Tillbaka Till toppen på sidan

Omslag Håkan Larsson Arioso

MUSIKALISKAKONSTFORENINGEN.SE |                      Kontakt: Noter @ musikaliskakonstforeningen.se